Lucian Bode: Parteneriatul public-privat pe A8, o mizerie gândită de Vâlcov şi alţi meseriaşi

Politica

Ministrul interimar al Transporturilor, Lucian Bode, a declarat vineri, la Piatra-Neamţ, că parteneriatul public-privat pentru construcţia autostrăzii A8 a fost „o mizerie gândită de Vâlcov şi alţi meseriaşi”.

„Cum se dădeau pesediştii de ceasul morţii că anulăm parteneriatul public-privat, o mizerie de parteneriat gândită de Vâlcov şi alţi meseriaşi, care nu se gândeau nicio clipă că se va realiza. Cum tu, în calitate de beneficiar, să modifici legea şi să spui că nu mai este nevoie de studiu de fezabilitate, ci doar de o documentaţie realizată în birou de celebrul domn Ghizdeanu, fost şef al Comisiei de Prognoză? Un studiu de oportunitate şi să dai pe mâna antreprenorului inclusiv comanda. Când tu îi puneai în mână inclusiv comanda, vă imaginaţi la ce costuri imposibile pentru statul român se putea ajunge? Foarte bine am făcut că am anulat aceste parteneriate publice private – 10 proiecte le-am preluat la Ministerul Transporturilor – unul dintre acestea este Autostrada Unirii”, a declarat Lucian Bode.

Ministrul Transporturilor a adăugat că în prima şedinţă de Guvern va merge cu o informare cu privire la soluţiile pe care le-a găsit pentru fiecare proiect în parte.

„Pentru Autostrada Unirii am asigurat finanţarea pentru primul tronson Târgu Mureş – Târgu Neamţ pentru completarea şi revizuirea studiului de fezabilitate. Este vorba de 17,5 milioane lei, fonduri europene. Putem să plătim până la ultimul leu pentru a putea scoate la licitaţie proiectarea şi execuţia. În ceea ce priveşte componenta Iaşi – Ungheni, avem prinşi în buget 9,4 milioane de lei pentru completarea studiului de fezabilitate. Este în derulare o procedură de licitaţie cu termen de 19 luni. Pentru sectorul de mijloc, având în vedere costurile mari de execuţie pentru varianta ocolitoare Iaşi – Leţcani şi lipsa acordului de mediu, în cadrul sectorului Târgu Neamţ – Iaşi există posibilitatea modificării traseului autostrăzii, deci eliminarea obţinerii acordului de mediu. După ce vom completa şi actualiza studiul de fezabilitate, vrem să scoatem la licitaţie execuţia lucrărilor”, a declarat ministrul Transporturilor.

Lucian Bode a adăugat că, în evaluarea Ministerului Transporturilor, până la sfârşitul anului se va finaliza revizuirea studiului de fezabilitate Târgu Mureş – Târgu Neamţ.

„Orice proiect de infrastructură rutieră mare are un termen de 60 de luni de la emiterea ordinului de începere a lucrărilor. Astfel, preconizăm ca Autostrada Unirii să fie finalizată în 2026 – 2027. De unde finanţare? Din fonduri europene, bugetul de stat şi alte surse legal constituite cum sunt BEI, BERD sau Banca Mondială”, a precizat ministrul Lucian Bode. AGERPRES

Pentru a fi în permanență la curent cu ultimele noutăți și informații din orașul tău, urmărește-ne pe Facebook.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *